بسم الله الرحمن الرحیم


اردیبهشت 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

بسم الله الرحمن الرحیم


با من همراه باشید.

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

  • جستجو


    موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع
  • روانشناسی
  • علمی
  • مذهبی
  • اجتماعی
  • اخبارسیاسی
  • تاریخی

  • Random photo

    ضعف اخلاقی به اصطلاح مومنه ها!

      فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
  • RSS چیست؟

    لینک های پیشنهادی

  • مطالب خود را منتخب کنید!
  • کسب درآمد از وبلاگ
  • تغییر متن وبلاگ خود در گوگل
  •  
       
      آشنایی با انکر تکست و لینک سازی در سئوی سایت    

    حواستان به لینک‌هایی که می‌سازید، باشد!

    لینک‌سازی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای افزایش رتبه در صفحه گوگل است.

    سئو یک موضوع پیچیده شامل هزاران جزییات ریز است که انکر تکست یکی از آن‌هاست.

    انکر یک متن (تکست) است که شما برای جابجایی از یک مقصد اینترنتی به دیگری بر روی آن کلیک می‌­کنید:

    « در حقیقت دو مکان مختلف اینترنتی را با هم انکر یا قلاب می‌­کنید. »

    به طور معمول، انکر­ها به صفحات وب لینک می‌دهند اما می‌­توانند دانلود­ها را شروع کرده یا به اسنادی مثل پی دی اف‌ها و فایل­‌های گوگل درایو نیز لینک دهند.

    متنی که برای انکر انتخاب می­‌کنید به چند دلیل مهم است:

    پیش از کلیک روی لینک، به خواننده اطلاع می‌­دهد که چه انتظاری داشته باشد.

    کلمات انکر آن چیزی که آن ­طرف لینک قرار دارد را مشخص می‌کنند، پس باید بسیار مرتبط باشند.

    آن‌­ها به الگوریتم گوگل اطلاع می‌­دهند که محتوای شما در چه موردی است.

     آيا اين مطلب براي شما مفيد بود؟

     

     

     

    موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت [چهارشنبه 1400-07-14] [ 08:29:00 ق.ظ ]

    ارسال نظر »

       
      چرا فقط امام حسین اربعین دارد؟    

    این که منشأ اربعین چیست‌، باید گفت‌، در منابع به این روز به دو اعتبار نگریسته شده است‌.
    نخست روزی که اسرای کربلا از شام به مدینه مراجعت کردند.
    دوم روزی که جابر بن عبدالله انصاری‌، صحابی پیامبر خدا (ص‌) از مدینه به ‌کربلا وارد شد تا قبر حضرت اباعبدالله الحسین (ع‌) را زیارت کند. شیخ مفید (م 413) در«مسار الشیعه» که در ایام موالید و وفیات ائمه اطهار علیهم السلام است‌، اشاره به روز اربعین‌کرده و نوشته است‌: این روزی است که حرم امام حسین (ع‌)، از شام به سوی مدینه مراجعت کردند. همچنین روزی است که جابر بن عبدالله برای زیارت امام ‌حسین (ع‌) وارد کربلا شد.
    کهن‌ترین کتاب دعایی مفصل موجود، کتاب «مصباح المتهجّد» شیخ طوسی از شاگردان شیخ مفید است که ایشان هم همین مطلب را آورده است‌. شیخ ‌طوسی پس از یاد از این که روز نخست ماه صفر روز شهادت زید بن علی بن‌الحسین (ع‌) و روز سوم ماه صفر، روز آتش زدن کعبه توسط سپاه شام است‌، می‌نویسد: ” بیستم ماه صفر (چهل روز پس از حادثه کربلا) روزی است که حرم سید ما اباعبدالله الحسین از شام به مدینه مراجعت کرد ونیز روزی است که جابر بن عبدالله انصاری‌، صحابی رسول خدا (ص‌) ازمدینه وارد کربلا شد تا قبر حضرت را زیارت کند. او نخستین کس از مردمان بود که امام حسین (ع‌) را زیارت کرد. در چنین روزی زیارت آن حضرت‌مستحب است و آن زیارت اربعین است‌. (مصباح المتهجد، ص 787) در همانجا آمده است که وقت خواندن زیارت اربعین‌، هنگامی است که روز بالا آمده ‌است‌.
    در کتاب «نزهة الزاهد» هم که در قرن ششم هجری تألیف شده‌، آمده‌: در بیستم ‌این ماه بود که حرم محترم حسین از شام به مدینه آمدند. (نزهة‌الزاهد، ص 241) همین طور در ترجمه فارسی فتوح ابن اعثم (الفتوح ابن اعثم‌، تصحیح مجد طباطبائی‌) و کتاب مصباح کفعمی که از متون دعایی بسیار مهم قرن نهم هجری است‌این مطلب آمده است‌. برخی استظهار کرده‌اند که عبارت شیخ مفید و شیخ‌طوسی‌، بر آن است که روز اربعین‌، روزی است که اسرا از شام به مقصد مدینه ‌خارج شدند نه آن که در آن روز به مدینه رسیدند. (لؤلؤ و مرجان‌، ص 154) به هر روی‌، زیارت اربعین از زیارت‌های مورد وثوق امام حسین (ع‌) است که ازلحاظ معنا و مفهوم قابل توجه است‌.
    بازگرداندن سر مطهر حضرت به بدن
    منابع زیر تصریح و یا تاییدى بر اربعین داشته اند:
    1- ابو مخنف (لوط بن یحیى) معاصر با امام حسین (ع) (5)
    2- شیخ صدوق، (متوفاى سال 381ق.) :
    «امام سجاد (ع) با اهل بیت (ع) و سرهاى مطهر شهیدان از دمشق خارج شد و سرهاى مقدس را در کربلا دفن کرد» . (6)
    هر چند ایشان تصریح نکرده اند که ورود اهل بیت (ع) در روز اربعین سال 61 ق. بوده است اما از آنجا که هیچ کس زمان دیگرى را در تاریخ، براى ورود اهل بیت (ع) به کربلا به ثبت نرسانده است، در نتیجه ورود امام سجاد (ع) به همراه اهل بیت به کربلا، در روز اربعین سال 61 ق. بوده است.
    3- اسفرائنى (متوفاى 406ق.) - از علماى بزرگ مذهب شافعى - در مقتل خود تصریح مى کند که اهل بیت (ع)، بیستم صفر وارد کربلا شده و با جابر ملاقات کردند. او مى گوید: «و لما وصلوا الى بعض الطریق » (و چون به راهى رسیدند) نمى گوید: «و لما وصلوا الى طریق کربلا او العراق » (و چون به راه کربلا یا عراق رسیدند) تا اشکال شود راه کربلا از بین راه مدینه نیست، بلکه از خود شام است.
    4- علم الهدى سید مرتضى (متوفاى 436ق.) مى نویسد:
    «ان راس الحسین (ع) اعید الى بدنه فى کربلا» (7)
    یعنى: همانا سر مطهر امام حسین (ع) در کربلا به پیکر مقدس آن حضرت، عودت داده شد.
    5- ابو ریحان بیرونى، محقق و ریاضیدان شهیر (متوفاى 440ق.) در کتاب نفیس خود «الآثار الباقیة » چنین مى گوید:
    «و فى العشرین رد راس الحسین (ع) الى جثته حتى دفن مع جثته و فیه زیارة الاربعین و هم حرمه بعد انصرافهم من الشام » (8)
    یعنى: سر مقدس امام حسین (ع) در بیستم صفر به جسد مطهر امام برگردانده و با پیکرش دفن گردید. زیارت اربعین در خصوص این روز است. اهل بیت (ع) نیز بعد از مراجعت از شام این روز را حرمت نهادند.
    پس ایشان تصریح مى کند که ورود اهل بیت (ع) به کربلا پس از بازگشت از سفر شام بود نه قبل از رفتن به شام که مرحوم شعرانى ترجیح مى دهد.
    6- شیخ طوسى (متوفاى 460ق.) علت سنت شدن زیارت امام حسین (ع) در اربعین را تنها انجام مراسم تدفین سرهاى مطهر امام (ع) و سایر شهدا در کربلا مى داند. (9)
    البته سید بن طاووس، مى گوید شیخ طوسى معتقد است امام سجاد (ع) با اهل بیت (ع) در روز اربعین (بیستم صفر) وارد مدینه شدند (نه کربلا) و سید بن طاووس این نظر را بعید مى شمرد از این جهت که چگونه ممکن است در مدت 40 روز به مدینه برسند؟ (10)
    7- شیخ فتال نیشابورى (متوفاى 508ق.) مى گوید:
    «خرج على بن الحسین (ع) بالنسوة و رد راس الحسین (ع) الى کربلا» (11)
    یعنى: امام سجاد (ع) به همراه اهل بیت (ع)، سر امام حسین (ع) را به کربلا بازگرداند.
    8- عماد الدین طبرى آملى (متوفاى اوایل قرن ششم) . (12)
    9- شیخ شهید طبرسى در سال 508ق. (13)
    10- ابن شهر آشوب (متوفاى سال 588ق.) در مناقب اعاده سر مطهر به بدن را ذکر کرده است. (14)
    11- علامه شهیر و مورخ کبیر، سبط ابن الجوزى از علماى بزرگ اهل سنت (متوفاى سال 654ق.) چنین مى گوید:
    «الاشهر انه رد الى کربلا فدفن مع الجسد» . (15)
    یعنى: بنا بر نظر مشهورتر، سر امام حسین (ع) به کربلا بازگردانده و با پیکرش دفن گردید.
    12- سید بن طاووس - على بن موسى بن جعفر - (متوفاى 668ق.)، در کتاب لهوف، رجوع اهل بیت (ع) به کربلا و همچنین دفن سر مطهر در کربلا را نقل کرده، و در کتاب اقبال، (16) لحوق سر مطهر به بدن در روز بیستم صفر را پذیرفته، گر چه در باره آورنده سر مطهر و کیفیت دفن آن سکوت کرده است.
    13- شیخ فقیه ابن نما حلى - جعفر بن محمد بن جعفر - (متوفاى اواخر قرن هفتم) نسبت به ورود اهل بیت (ع) به کربلا و ملاقاتشان با جابر تصریح نموده است. (17)
    شایان توجه است که شیخ اجازه (18) ما مرحوم آیت الله حاج شیخ آقا بزرگ تهرانى در کتاب «الذریعه » (19) تاریخ وفات ابن نما مؤلف کتاب «مثیر الاحزان » را سال 645 ثبت نمودند، در صورتى که این سال، سال تاریخ فوت پدر ایشان فقیه نامى محمد بن جعفر بن نما استاد سید بن طاووس و محقق حلى است.
    14- مورخ معروف «خواند میر» (متوفاى 942ق.)، اربعین را اصح روایات در دفن سر مطهر دانسته، و مى گوید:
    «امام چهارم با خواهران و… در بیستم شهر صفر، سر امام حسین (ع) و سایر شهیدان کربلا (رضى الله عنهم) را به بدنهاى ایشان منضم ساخت » . (20)
    15- الشبراوى، عبد الله بن محمد، شیخ جامع ازهر قاهره، صاحب کتاب «الاتحاف بحب الاشراف » (متوفاى 1172ق.) نقل مى کند:
    «بعد از چهل روز سر به بدن ملحق شد» . (21)
    16- زکریا بن محمد قزوینى (متوفاى 1305ق.) در کتاب عجائب المخلوقات چنین مى گوید:
    «الیوم الاول منه عید بنى امیه ادخلت فیه راس الحسین (رضى الله عنه) بدمشق و العشرون منه رد راس الحسین الى جثته.» یعنى: اولین روز ماه صفر، عید بنى امیه بود، سر مقدس امام حسین (ع) در این روز وارد دمشق شد و در روز بیستم همین ماه، سر مبارک امام، به بدن مطهرش بازگردانده شد.
    17- علامه جلیل القدر سید محسن امین عاملى در «لواعج الاشجان » به نقل از بشارة المصطفى، و در «اعیان الشیعه » مى گوید:
    «ورود اهل بیت به کربلا مشهور است » . (22)
    18- عالم شریف سید عبد الرزاق مقرم در «مقتل الحسین (ع)» چنین مى گوید:
    «اهل بیت (ع) در کربلا با جابر ملاقات کردند» . (23)
    و نیز مى گوید:
    «امام سجاد (ع) سر مطهر پدر و سایر شهدا را در کربلا ملحق به بدنها کرد» . (24)
    19- ابن حجر مکى، احمد بن محمد، (متوفاى سال 937ق.) صاحب کتاب «الصواعق المحرقه » و شرح قصیده همزیه بوصیرى مى گوید:
    «بعد از چهل روز سر به بدن ملحق شد» . (25)
    5) مقتل ابو مخنف، به نقل از مرحوم حاج میرزا حسین نورى، لؤلؤ و مرجان، ص 157.
    6) شیخ صدوق، امالى، 1349 ش.، ص 168، مجلس 31.
    7) شهید قاضى طباطبایى، تحقیق اربعین، ص 341، چاپ دوم، به نقل از مناقب شهر آشوب، ج 2، ص 200 و نیز نقل شیخ طبرسى در اعلام الورى، ص 250، ج بیروت 1399ق.
    8) همان، ص 344 به نقل از الاثار الباقیه، ص 331 چاپ اروپا، و نیز ص 22 ج دوم به نقل از ترجمه الاثار الباقیه ص 392، تهران 1321.
    9) به نقل از مرحوم محدث قمى، نفس المهموم، ص 466، و شهید قاضى، پیشین، ص 341.
    10) سید بن طاووس، اقبال، ص 58.
    11) شیخ فتال نیشابورى، روضة الواعظین، ص 230.
    12) بشارة المصطفى، به نقل سید محسن امین، اعیان الشیعه، ج 4، ص 47.
    13) اعلام الورى، چاپ بیروت، 1399ق.، ص 250.
    14) به نقل از سید مقرم، مقتل الحسین، ص 469.
    15) شهید قاضى طباطبایى، تحقیق درباره اول اربعین سید الشهدا، ص 342و349 چاپ 2، به نقل از تذکرة الخواص، و نیز مقتل مقرم ص 470 به نقل از تذکرة الخواص ص 150 همچنین اعیان الشیعه ج 1، ص 626، ق 2.
    16) ص 588.
    17) مثیر الاحزان » ، 1318ق، ص 59، به نقل از شهید قاضى، پیشین، ج 2، ص 20، و نیز سید مقرم، پیشین، ص 469.
    18) مقصود از این اصطلاح، اجازه نقل روایت است که تا چندى پیش میان دانشمندان اهل حدیث رایج بوده است.
    19) ج 19، ص 349.
    20) خواند میر، حبیب السیر، ج 2، ص 60.
    21) مقتل مقرم، ص 469 به نقل از الاتحاف بحب الاشراف ص 12.
    22) سید محسن امین عاملى، اعیان الشیعه، ج 1، ص 617.
    23) عبد الرزاق مقرم، مقتل الحسین، ص 467، چ 1383 ق
    24) همان، ص 469.
    25) همان.

    موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت [یکشنبه 1400-07-11] [ 08:26:00 ق.ظ ]

    ارسال نظر »

       
      مدیر حوزه ای که فاقد فکر و اندیشه کافی و شعور لازم بود.    

    یکی از افرادی که تا به حال در جامعه به این شکل ندیده بودم مدیر حوزه صالحیه بود شخصی به نام نرگس رنگرز بود، کسی که حتی سوالات کارهای واجبی مثل زمان ارسال تکالیف را با خست تمام و با بی احترامی پاسخ می گفت. متاسفانه نیروهای زیر دست وی نیز مثل او رفتار می کردند و می گفتند چاره ای نداریم!

    یکی از دروسی که وی درس می داد و بیشتر وقتها در کلاس حاضر نمیشدند درس سخنرانی 2 بودنمرات این درس قبل از این که در سامانه برای مشاهده قرار بگیرند نهایی میشد و این حق هر اعتراض از طریق سامانه را می گرفت و یک ماه و نیم طول می کشید که از طریق پیام رسان پاسخگو باشند و جواب درستی نمیدادند. رفتارشان در کلاس درسی نیز کاملا بی نزاکت بود و همیشه تحقیر و بی احترامی و توهین کردن و بی مسئولیتی را پیشه می کردند.

     

    چون از نظر سنی در جای مادربزرگ ما قرار داشتند این یک سال را خیلی صبر پیشه کردم و چیزی نگفتم تا نهایتا دست از تحصیل حضوری بردارم و غیرحضوری شوم هرچند که از نظر آموزشی ضربه های بزرگ زیادی به بنده وارد شد که هیچ وقت در سرای باقی از این حقوق نمیگذرم.

    نمیدانم معیار انتخاب یک مدیر حوزه از طرف مرکز تهران چیست؟

     

    انشاءالله مدیران با کفایت بر سر کار قرار بگیرند و حوزه ها از این گونه افراد که شایستگی اخلاقی و انسانی ندارند، خالی شود.

     

    کلیدواژه ها: بي مسئوليتي, تحقير كردن, حوزه صالحيه, مدير حوزه
    موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت [سه شنبه 1398-12-27] [ 12:02:00 ق.ظ ]

    ارسال نظر »

       
      رجب شهادت آقا امام علي نقي هادي عليه السلام    

    #السلام_علیڪ_ایها_النقےالهادے?

    درگیر تو بودن بخدا آزادےسٺ
    ویرانہ بہ نام تو همہ آبادےسٺ

    گفتم همہ جا تا ڪہ بدانند همہ
    شش دانگ دلم وقف امام هادےسٺ

    #شهادت_امام_هادی(ع) ?
    #تسلیت_باد?

     

    موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت [پنجشنبه 1398-12-08] [ 05:20:00 ب.ظ ]

    ارسال نظر »

       
      رجب تولد آقا امام محمدباقر عليه السلام    

    بقيع امام محمدباقرالسلام علیک ای شکافنده تمام علم‌های عالَم

    ✨خشکی ام رفت و وصل دریا شد
    سردی ام رفت و فصل گرما شد

    ✨فارغم از خودم خدا را شکر
    آسمانی شدم خدا را شکر

    ✨آمدی و دلم نجات گرفت
    باز هم مرده ای حیات گرفت

    ✨ای حیات مجدّد دنیا
    دومین یا محمّد دنیا

    ✨یا من ارجوی آستان لبم
    پنجمین رکعت نماز شبم

    ✨ای نسیم پر از بهار حسین(ع)
    حسنی زاده تبار حسین(ع)

    ?میلاد حضرت عشق و حلول ماه پرفضیلت رجب مبارک‌باد.

    موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت [دوشنبه 1398-12-05] [ 11:30:00 ب.ظ ]

    ارسال نظر »

       
      معرفی یک برنامه کاربردی کار چی داری؟    

    این برنامه رو برای شغل دوم خود میتونید نصب کرده و در آن عضو شوید.

    یادتون نره حتما برای معرف کدمعرف منو وارد کنید!

       کد معرف من   42305

    موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت [شنبه 1398-12-03] [ 12:04:00 ب.ظ ]

    ارسال نظر »
    1 2 3 4 5 ...6 ...7 8 9 »